Anslut din Traeger till WiFi
01. maj 2022
01. maj 2022
De flesta grillarna från Traeger har WiFIRE ® och detta innebär att grillen kan anslutas till WiFi så att du kan styra den i appen från Traeger via din smartmobil. FAST nu när det är sagt, så är det ju så med teknik, att det kan ställa till problem. Här hittar du hjälp för att lösa eventuella anslutningsproblem.
Kontrollera följande innan du kör igång:
Se till att du har en 2.4 GHz WiFi-signal
Grillarna från Traeger kör ENDAST på 2.4 GHz fast många routrar sänder både en signal på 2.4 GHz och 5 GHz.
För att kontrollera signalen med en smartmobil:
• Öppna inställningar - Wi-FiOm du inte har en 2.4 G-anslutning ska du kontakta din internetleverantör.
Ha din WiFi-kod redo
Se till att grillen står på en plats med bra WiFi-signal
Du kan kontrollera signalstyrkan på samma sätt som du kontrollerade signaltypen. Grillen kan flyttas tillbaka till sin fasta plats när du har anslutit den till WiFi
Installera appen från Traeger på din smartmobil och skapa en profil
När du ansluter din grill från Traeger till WiFi ska du:
Tända grillen
Ta bort ALLA kända WiFi-nätverk som din smartmobil kan ansluta till när du står vid grillen
Stäng alla öppna appar på din smartmobil
Din smartmobil får inte användas för samtal eller annat i samband med att du ansluter grillen till WiFi
Anslut din smartmobil till 2.4 GHz WiFi-nätverket som grillen ska vara ansluten till
Observera att du inte ska ansluta telefonen till grillens WiFi-nätverk
Öppna appen från Traeger och tryck på ”add”. Följ sedan alla instruktioner i appen
Ha tålamod och stäng inte appen mitt under processen
Om anslutningen misslyckades ska du följa det som står i appen eller börja om på nytt från punkt 1 i denna FAQ.
Om du har försökt att ansluta grillen till WiFi ett flertal gånger så kan det vara nödvändigt att återställa processen och starta om från början.
Det gör man så här:
Stäng av internet via kontakten, vänta 2 minuter och slå på det igen
Tänd grillen
Klicka ”Menu” på grillen
Leta upp och tryck på funktionen "Forget network”
Slå av strömmen till grillen och vänta 2 minuter
Annars kan du naturligtvis alltid kontakta vår kundtjänst för hjälp!